29 juni 2012

Skivsläppsdag och sommarpremiär…!

Igår var det dags igen!!
För sommarpremiären för danskvällarna på ”Sommarkul” i Umeå, där vi var kvällens artister. Och dessutom firade vi releasen för vår nya CD. Vi tog fart mot min hemstad ”Björkarnas Stad”, och det är alltid lika underbart att stå på hemmaplan såklart. Det känns i hjärtat, för jag är en tung ”Västerbottniska” fortfarande, även om jag numera också känner mig som en ”Västernorrländska” parallellt..! Men hemma är alltid hemma.

Ja, men det smattrade fint på dansgolvet till ute-dansbanan, när vi anlände ”Döbelns Park”. Martin satt på scenen och rökte en premiär-cigarr när vi svängde in med turnebussen, och hälsade oss välkomna!

Regnet vräkte ner, och tunga, svarta moln hängde över stan och Umeå Stadskyrka. Why, why, why??? Man vill ju ha finväder när man ska spela ute. Men till slut så gav regnet i alla fall med sig, dansbanan torkades av, och vi kunde köra igång. Jaaa, men det blev det en härlig kväll. Mycket folk ramlade in under kvällen, trots både väder och fotboll. Och många gamla vänner och musikanter dök upp och hejade under kvällen. Härligt! Och vi uppträdde för både sittande och dansande publik. Det tycker vi är trevligt!

När jag stod på den stora scenen slog det mig, att det var första gången som jag var tillbaka i Parken, sen jag tog studenten för ”några” år sedan. Vi hade då samlat klassen för vår champagne-frukost, just i ”Döbelns Park”!! J Men mina minnen tog mig också med till allsångskvällarna sommaren 2008, när jag och Peter var programledare, och bjöd på bryggdans hela den sommaren. Åhhhhhhh, vilka fina sommarkvällar vi hade! Kul att återse så många i publiken igen.
Men något som verkligen förundrade mig igår var, att längst fram satt det en tjej, som hade tydligen hade förbeställt vår nya CD. Och hon kunde redan varenda en av dom nya skivlåtarna, och sjöng med i alla textraderna hela kvällen. Hon kunde hela skivan utantill!!?? Jag förstår inte riktigt själv hur det gick till, eftersom skivan landat i hennes brevlåda bara några timmar tidigare…J Hon hade alltså fått den hemskickad samma dag!!! Ja, det kändes extra i våra hjärtan, att hon hade lärt sig våra nyskrivna låtar på bara några timmar. Då känner man att man verkligen nått fram med sitt budskap. Kärlek och åter kärlek!!!!

Tur att Martin bjöd på kaffe och bullar under kvällen. För den kyliga aftonen gav mig en flashback, och känslan av att stå på ett lastbilsflak på höstmarknaden i Jokkmokk, och då är det kallt ska ni veta…! J Det fick mig osökt att tänka på det här citatet:
-      ”Den svenska sommaren är den bästa dagen på hela året” J J J

Nej, längtar nu till sköna stranddagar och varma vindar, såklart. Känns i alla fall så härligt att vi nu släppt vår nya skiva. Återigen en helt egen produktion från oss. Det känns fint vill jag lova. Hoppas nu att ni kommer att tycka om låtarna.
Vi ses i sommar!

// Sommarkramar Agneta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar