04 juni 2012

Tassade upp i gryningen..!

Vaknade vid 03-tiden inatt, med huvudet fullt av material och tankar. Ja, så är det ofta för mig. Jag försökte somna om såklart, men det var stört omöjligt. Det var bara att tassa upp i gryningen, fram med penna och papper och börja skriva…! Har skrivit hela morgonen, så nu kan man strax ta tag i måndagssysslorna på kontoret. Det har i alla fall alltid fascinerat mig, att när man jobbar intensivt med ett projekt, så händer det alltid andra saker mitt i detta…! När ”flowet” är igång är det spännande värre…!
Haft en kul, men stormig helg uppe i Norrbotten! Det riktigt knakade i Folke´s fina loge i ”Käckis”. Hade en mysig pratstund på natten med honom och hans fina hustru. Där hade vi kunnat sitta hela natten vill jag lova. Vi har spelat så många gånger hos trevliga Folke genom åren, och har så mycket fina minnen från vackra sommarkvällar på logen. Ja, många tankar passerar en sån här afton.Tung nostalgi för oss. Jag och Peter älskar också mötet med människor, och tar oss alltid tid till dom stunderna…! Nej, sen var det bara att rigga ner i ovädret, och vi var sjöblöta innan det var färdigt! Tur att det ändå var så många som vågade sig ut på logdansen, i det vädret. Landade tryggt på vårt hotell på morgonen. Så skönt, så skönt att kura ihop sig i värmen!!!

När vi rullade hemöver ringde min fina vän (och första ”musikpappa”) Eilert med fru Ulla. Kaffesugna såklart…J Typiskt att då är man någon annanstans, pust!!! Men Eilert och Ulla, vi ska snart träffas, och då blir det till att prata gamla minnen minsann. Och helt säkert, blir det lite god mat med ”jam” också...! J Fram med gitarr och dragspel bara. Vi tar det under sommaren, kram på er så länge…!
Ja, vi jobbar ju full fart mot skivsläppet om 4 veckor. Härliga tider, förköpet är igång på Ginza i alla fall för alla som undrat…!
Ville inget särskilt, bara önska er alla en skön vecka!
Må så gott!!
// Norrlands-hälsningar Agneta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar